|
Määrä |
Yksikkö |
Teho
|
37 50 |
kW hv
|
Luokka |
2600 |
rpm
|
Sylinterimäärä |
4 |
|
Sylinterin halkaisija |
84.5 |
mm
|
Iskun pituus |
88.9 |
mm
|
Iskutilavuus |
1.989 |
litra
|
Polttoaineen ruiskutus |
Suora |
|
Puristussuhde |
17 |
:1
|
Pyörimissuunta |
myötäpäivää |
|
Pohja |
N/A |
|
|
Mitat |
Leveys |
517 | mm |
Korkeus |
630 |
mm |
Syvyys |
572 |
mm |
Paino |
141 |
kg |
|
Perkins 500/Prima julkaistiin vuonna 1986 ja se oli tärkeä askel dieselhistoriassa; se oli ensimmäinen suoraruiskutus dieselmoottori, jota käytettiin pienissä pakettiautoissa (Rover Montego).
Suunnittelun pohjana olivat kaksi pääominaisuutta: todellinen polttoaineen säästäjä, joka vähentää kilometrikustannuksia ja bensiiniajoneuvojen tasoinen suorituskyky ja ajomukavuus.
Myös Marine versio brändättiin. Entistä kompaktimpi ja 30 % kevyempi kuin muut markkinoiden moottorit ja tarjosi parhaan paino/teho-suhteen pienille huviveneille.
Moottorin ominaisuudet: Vuotovapaa toiminto varmistettiin asbesti-vapaalla tiivistemateriaalilla sekä kestävillä Viton-kampiakselin öljytiivisteillä. Paljon parannettu öljynkulutus - tyypillisesti 15 % parempi kuin epäsuora ruiskutus - kehittyneellä TRIM-suoraruiskutus palosysteemillä. Ympäristöystävällinen, alhaiset melupäästötasot uudella TRIM-palosysteemillä yhdessä korkeatasoisen polttoaineruiskutuksen ja 3-renkaan kontrolloidulla laajennetulla männällä. Huoltovälit öljylle ja suodattimille 400 tuntia. Alhaiset kuormitus- ja tärinätasot verrattuna mihin tahansa muuhun 2- tai 3-sylinteriseen vaihtoehtoon. |