|
500 series/ Prima / Moottorit 504-2T (BB)
Perkins 500/Prima julkaistiin vuonna 1986 ja se oli tärkeä askel dieselhistoriassa; se oli ensimmäinen suoraruiskutus dieselmoottori, jota käytettiin pienissä pakettiautoissa (Rover Montego).
Suunnittelun pohjana olivat kaksi pääominaisuutta: todellinen polttoaineen säästäjä, joka vähentää kilometrikustannuksia ja bensiiniajoneuvojen tasoinen suorituskyky ja ajomukavuus.
Myös Marine versio brändättiin. Entistä kompaktimpi ja 30 % kevyempi kuin muut markkinoiden moottorit ja tarjosi parhaan paino/teho-suhteen pienille huviveneille.
Moottorin ominaisuudet: Vuotovapaa toiminto varmistettiin asbesti-vapaalla tiivistemateriaalilla sekä kestävillä Viton-kampiakselin öljytiivisteillä. Paljon parannettu öljynkulutus - tyypillisesti 15 % parempi kuin epäsuora ruiskutus - kehittyneellä TRIM-suoraruiskutus palosysteemillä. Ympäristöystävällinen, alhaiset melupäästötasot uudella TRIM-palosysteemillä yhdessä korkeatasoisen polttoaineruiskutuksen ja 3-renkaan kontrolloidulla laajennetulla männällä. Huoltovälit öljylle ja suodattimille 400 tuntia. Alhaiset kuormitus- ja tärinätasot verrattuna mihin tahansa muuhun 2- tai 3-sylinteriseen vaihtoehtoon.
|
|
Määrä |
Yksikkö |
Teho
|
42 57 |
kW hv
|
Luokka |
2600 |
rpm
|
Sylinterimäärä |
4 |
|
Sylinterin halkaisija |
84.5 |
mm
|
Iskun pituus |
88.9 |
mm
|
Iskutilavuus |
1.989 |
litra
|
Polttoaineen ruiskutus |
Suora |
|
Puristussuhde |
17 |
:1
|
Pyörimissuunta |
myötäpäivää |
|
Pohja |
N/A |
|
|
Mitat |
Leveys |
517 | mm |
Korkeus |
630 |
mm |
Syvyys |
572 |
mm |
Paino |
148 |
kg |
|
|
associated torques applied :
Face moteur |
Désignation |
Couple associé |
Haut moteur |
Culasse |
Toute vis |
Vis M12 (Etape 1) |
50Nm |
Vis M12 (Etape 2) |
100Nm |
Angle suplémentaire |
90° |
Bas moteur |
Palier vilbrequin |
Vis M12 |
112Nm |
Palier bielle |
Ecrous 11/32 UNF |
47Nm |
Face distribution |
Pignon arbre à came |
Moyeu de pignon M12 |
85Nm |
Pignon au moyeu M8 |
22Nm |
Vis galets tendeur |
Vis M10 |
43Nm |
Pignon pompe à injection |
Ecrou M14 |
60Nm |
Poulie Damper |
Vis blocage M12 |
180Nm |
Vis M6 |
10Nm |
Face volant moteur |
Volant moteur |
Vis 7/16 UNF |
65Nm |
Autres spécifications
Réglage culbuteurs |
Admission |
0.25 / 0.35mm |
Echappement |
0.35 / 0.45mm |
Kytkimet täytyy ensin kiristää annetun arvon puoleen väliin ja sitten vasta tehdään lopullinen tarkistuskiristys.
Tämä informaatio on tarkoitettu vain tiedoksi. Lisätietoja löydätte käyttäjän käsikirjasta. Ottakaa yhteyttä jälleenmyyjäänne, jos tarvitsette lisätietoja.
Oletko etsimässä huoltoratkaisuja ?
Korjaussarjat " Pidennä moottorisi elinikää "
Varaosat " Varastossamme on yli 15 000 Perkins-varaosaa "
|
Uutiset
|