Jälkikäsittely
Pakokaasun jälkikäsittely käsittelee palamistuotteet ennen kuin ne pääsevät ilmaan. Perkins on kehittänyt teknisesti erittäin edistyksellisen jälkikäsittelyratkaisun, sisältäen ainutlaatuisen huoltovapaan dieselpienhiukkassuodattimen (Diesel Particulate Filter - DPF).
DPF on asennettu jokaiseen Perkins-moottoriin – mahdollistaen pienhiukkaspäästöjen kohtaamisen missä tahansa. Lisäksi toiset Perkins-moottorit käyttävät katalysaattoriprosessia kun taas toiset moottorit käyttävät poltinta - tämä riippuu sovelluksesta ja sen vaatimuksista.
Jatkuvaelvytteinenversiomme on täysin – ja ainutlaatuisesti – huoltovapaa. Seitsenlitraisessa moottorissamme taasen on jälkikäsittelyn regenerointiteknologia, joka perustuu omaan lämpölähteeseen. Tämä mahdollistaa jälkikäsittelylaitteiston sijoittamisen etäälle moottorista ja joustavamman suunnittelun.
Joustavuus ja eri teknologiavaihtoehdot mahdollistavat oikean teknologian valinnan kuhunkin sovellukseen, joten moottorit vastaavat sekä päästömääräyksiä että loppukäyttäjän huolto- ja suorituskykyvaatimuksia.
Miten se toimii
- Pakokaasut kulkeutuvat moottorista jälkikäsittelymoduuliin.
- Moduulin sisällä kaasut kulkeutuvat Diesel Oxidation Catalystin läpi joka:
- hapettaa hiilimonoksidt ja hiilivedyt
- esikäsittelee typpidioksidin niin että se voidaan käyttää hapettamiseen DPF:ssä
- Kaasut kulkevat DPF:n läpi, joka kerää pienet nokijäämät
- Käyttämällä edelleen katalysaattoriprosessia noki hapetetaan alhaisessa lämpötilassa.
Perkinsin 7-litraisiin moottoreihin, jotka tuottavat liian alhaisia typpioksiditasoja sytyttääkseen noen DPF:ssä, on asennettu polttimet noen sytyttämiseen ja DPF:n elvyttämiseen. Koska tämä jälkikäsittelymoduuli sisältää oman lämpölähteensä, se voidaan sijoittaa erilleen moottorista ja mahdollistaa siten joustavamman paketoinnin.
Hyödyt
- Pitää koneet toiminnassa ilman keskeytyksiä
- Vaatii minimaalisen käyttäjäkoulutuksen
- Yksinkertainen ja ainutlaatuinen, huoltovapaa ja jatkuvasti uudistuva moduuli
- Ei vaadi vuorovaikutusta käyttäjän puuttumista toimintaa
- Paras mahdollinen polttoaineen kulutus
- Alhainen käyttölämpötila